maandag 3 november 2014

Bruine herfst nailart

Vandaag een nailart waar ik erg blij van word. Ja, zal ik de enige zijn die stiekem toch wel blij wordt van de herfst? Begrijp me niet verkeerd, ik heb een hekel aan die rukwinden en aan de stortbuien. Maar de herfst betekend voor mij maar één ding: de winter is in aantocht!!
Deze nailart laat in mijn ogen de mooiere kant zien van de herfst, namelijk de blaadjes die langzaam verwelken en bruin worden.

Allereerst heb de lichtste kleur op al mijn nagels aangebracht, anders zou het waarschijnlijk te donker worden. Je zou in principe ook nog wat nagels in de andere kleuren kunnen lakken, maar ik vond dit effect leuker.
Vervolgens heb ik stukjes stripingtape afgeknipt en op mijn nagel geplakt. Als je dit voor het eerst doet is dit nogal een priegel werkje, maar als je eenmaal de slag te pakken heb dan is het zo gedaan. Op de foto is te zien dat ik het alleen op mijn ringvinger heb geplakt, maar hierna heb ik het ook nog op mijn duim gedaan. 
En dan het invullen. Vooral het stuk bij de nagelriem kan nogal een opgave zijn. Ik zorg er altijd voor dat ik aceton en wattenstaafjes klaar heb staan zodat ik uitschieters weer weg kan halen. Het belangrijkste om te doen is binnen de lijntjes blijven!
Vervolgens is het het beste om zo snel mogelijk de tape eraf te halen. Ik deed eerst de lichtere bruin, het stukje tape daar weghalen en vervolgens hetzelfde bij de donkere kleur. Ik heb deze foto tussendoor zo snel mogelijk gemaakt, geen aanrader haha!
Als je alle tape er af hebt gehaald, komt het er zo uit te zien. Voor het eerst heb ik mijn tape op de juiste manier weggehaald, de randjes zijn namelijk mooi strak geworden. Maar ik zou Britt niet zijn, als ik niet toch nog even een zilver accent erbij zou willen! Allereerst dus het blaadje op mijn wijsvinger.
Omdat ik dit blaadje toch wel lastig vond, besloot ik om het eerst te proberen op een blaadje. Ik heb een ovaaltje getekend wat ongeveer even groot was als mijn nagel. Liever een kleiner stukje dan een te groot stuk! Anders ga je je vergissen op je nagel! Vervolgens heb ik mijn zilveren striper gepakt, en ben ik gaan proberen. Ik besloot om eerst het middenstuk te doen, van onder naar boven heb ik dit gedaan. Achteraf gezien veel te lang, maar daarom ging ik ook eerst oefenen. Vervolgens even kijken hoe de randjes moesten, en ik was klaar voor het echte werk.
Het resultaat zie je hier. Ik ben weer begonnen met het steeltje, deze heb ik dit keer een stuk korter gemaakt. Vervolgens de randjes. Hierbij heb ik eerst een streepje op het steeltje gezet, zodat ik goed wist waar ik wilde beginnen. Ik heb er bij de rechter rand voor gezorgd dat ik het op het laatst zo zacht mogelijk deed, zodat het puntje mooi dun eindigt.
Als laatste nog een randje tussen de middelste en onderste kleur, en je bent al weer klaar! Ik ben vooral heel tevreden met het blaadje, dit geeft het weer iets aparts.

Ik ben altijd benieuwd naar jullie meningen, dus laat een berichtje achter wat je er van vind! Morgen zal ik trouwens nog iets gaan plaatsen, ik gok dat veel van jullie dit leuk gaan vinden.

En ohja, voor ik het vergeet. Even een shout-out naar de liefste oom en tante, voor het onderste bruine lakje! Marlies en Marcel, jullie zijn lieeeef!!


Tot de volgende!

xxxx Britt

gebruikte lakjes:
- OPI San Tan-Tonio, lichtste bruin
- OPI You Don't Know Jacques!, middel bruin
- OPI Get in The Expresso Lane, donkerste bruin

Geen opmerkingen :

Een reactie posten