maandag 15 september 2014

Stoere zilveren nailart


Vandaag een nailart die elegant maar toch ook stoer is! de zilveren lak op zichzelf is al onwijs gaaf, maar de studs erbij maken het toch echt compleet. 


Voor deze nailart heb ik gebruik gemaakt van het OPI lakje genaamd Push And Shove. Het lakje was één van de super mooie lakjes uit de Gwen Stefani collectie van een tijdje geleden. Het was het lakje wat ik gewoon moest hebben, mede omdat ik zo gek ben van glans. In het flesje lijkt het een normale zilveren lak, maar eenmaal eruit is het duidelijk dat deze een chroom-finish heeft. 
Om ervoor te zorgen dat deze lak netjes op je nagels komt, heb je eerst een basecoat nodig. Ik heb een pakketje gekocht waar al een basecoat bij zat, Lay Down That Base. Deze basecoat zorgt ervoor dat de nagellak wat beter hecht. Je moet 1 laagje van deze lak goed laten drogen, vervolgens kan je 2 dunne laagjes van Push and Shove aanbrengen. Omdat ik net een nieuwe basecoat heb gekocht en mijn nagels nogal broos zijn, heb ik onder Lay Down That Base ook nog een laagje van deze basecoat gedaan. Als je maar zorgt dat de basecoat en de zilveren lak over elkaar zitten.
Vervolgens heb ik mijn gouden vierkanten studs gepakt. Deze heb ik ooit via internet besteld met nog wat andere soorten studs. Ik heb ze al een tijd willen gebruiken, maar het kwam er nooit van. Nu ze eenmaal op mijn nagels zitten, ben ik van plan ze vaker te gaan gebruiken!
Om ervoor te zorgen dat de studs op je nagel blijven zitten, heb ik gebruik gemaakt van een topcoat. Ik heb eerst geprobeerd om een dun lijntje te maken met de topcoat, maar hierop bleven de studs niet hangen. Uiteindelijk heb ik dus besloten om mijn volledige nagel een laagje topcoat te geven. Vervolgens heb ik de studs opgepakt met een pincetje en rustig op mijn nagel gelegd. Vervolgens even voorzichtig de goede kant op bewegen en dan kan je hem aandrukken. Nog een laagje topcoat eroverheen en ze blijven goed zitten!
Let op: Push and Shove mag officieel geen topcoat eroverheen hebben, dit verzwakt namelijk het chroom-effect. Het valt gelukkig niet op door de studs, maar doe dus geen topcoat over je andere nagels!


Tot de volgende!
xxxx Britt

Geen opmerkingen :

Een reactie posten