maandag 8 september 2014

bloemetjes nailart met OPI Sheertints

Vandaag een donkere nailart met OPI's Sheer Tints. Ik wilde dit al een tijdje proberen, maar nam er steeds de tijd niet voor. Om het voor jullie wat beter te maken: ik heb deze keer mijn penseeltjes laten liggen en gewoon simpel saté-prikkertjes gebruikt.
Allereerst heb ik mijn nagels zwart gelakt. Ik heb 3 lagen gebruikt van een lakje van China Glaze, genaamd Liquid Leather. Het is een onwijs mooie zwart die zijn naam eer aan doet: er zit een glans in wat aan leer doet denken. Ik heb 3 lagen gedaan om er voor te zorgen dat al mijn nagels goed bedekt zijn. Aangezien ik saté-prikkertjes heb gebruikt, heb ik er voor gezorgd dat de nagellak eerst goed droog was voor ik naar de volgende stap ging.
Nadat al mijn nagels goed droog waren, ben ik begonnen met de buitenste lijnen van de bloemetjes. Mijn saté-prikkertje heb ik in OPI's Alpine Snow gedoopt. Het is een onwijs mooie wit, waardoor de Sheer Tints beter tot hun recht komen. Ik heb zo min mogelijk lak op het prikkertje gedaan, waardoor je de lijntjes dun kan maken en je makkelijker foutjes kan verbeteren. 
Nadat de omlijning op mijn nagels zat, heb ik het verder ingekleurd met de wit. Ook dit heb ik weer goed laten drogen. De schuine lijnen hoeven niet perfect recht te zijn, dit geeft de nailart juist een leuk effect. Ook de bloemetjes geven het wat extra's doordat ze verschillend zijn en sommige extra blaadjes hebben.
De volgende stap is om een van de sheertints te openen en stipjes op je nagel te zetten. Helaas is het op deze foto niet goed zichtbaar dat ik op mijn wijsvinger roze stipjes heb, maar hier heb ik Be Magentale with Me als eerste gebruikt. Ik besloot om eerst één nagel te doen, om uit te proberen hoe ik het precies moest gaan doen.
Zoals je op deze foto ziet, heb ik de rest van de kleurtjes ook al gebruikt. De andere kleurtjes zijn de gele I'm Never Amberrassed, de violet-kleurige Don't Violet Me Down en de blauwe I Can Teal You Like Me. Vooral de blauwe is duidelijk zichtbaar, maar juist de gele geeft dat beetje extra kleur.
Vervolgens heb ik ook op de rest van mijn nagels de stipjes gedaan. Zorg er voor dat je het niet al te dik maakt, anders krijg je hobbeltjes zoals op mijn ringvinger te zien is. Als je goed kijkt zie je dat daar het paarse gedeelte nogal dik is. Dit maakt in principe niet uit, het is redelijk goed weg te werken met een topcoat.
Dat is dan ook precies wat je als laatste nog moet doen: een topcoat. Ik heb hierbij weer gebruik gemaakt van OPI Drip & Dry. Dit zijn druppeltjes die je op een topcoat moet druppen. De druppeltjes zorgen ervoor dat de topcoat sneller droogt.

Tot de volgende!
xxx Britt


Gebruikt:
- Liquid leather van China Glaze
- Alpine Snow van OPI
- Sheer tint Be Magentale with Me van OPI
- Sheer tint I'm Never Amberrassed van OPI
- Sheer tint Don't Violet Me Down van OPI
- Sheer tint I Can Teal You Like Me van OPI
- topcoat en Drip & Dry van OPI

Alternatief voor sheer tints: doe een paar druppeltjes van een normale kleur (dus zonder glitters en effectjes) in een oude topcoat. Even goed schudden en je hebt ook sheer tints! ik zal dit binnenkort zelf ook gaan proberen.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten