zondag 25 mei 2014

roze ombre met strepen

En hier is weer een nailart waar ik super trots op ben! Het lijkt heel moeilijk, maar dat valt onwijs mee. Het moeilijkste gedeelte vond ik het schoonmaken haha, al die randjes die roze gekleurd waren.


Allereerst heb ik mijn nagels gevijld en een basecoat opgedaan. Vervolgens heb ik  twee lagen witte nagellak op gedaan. Probeer er voor te zorgen dat het goed dekt, dit staat mooier in het geheel. Het hoeft er niet overal perfect uit te zien, omdat de roze nagellakken toch over de meeste plekken heen zullen gaan. Als je dus een klein plekje heb wat een beetje geribbeld is, zorg je gewoon dat je hier geen tape overheen doet.
De volgende stap is om de tape op je nagels te plakken. Ik heb er voor gekozen om 4 strepen te maken, alleen op mijn duim heb ik er 5. De tapestukjes die ongeveer dezelfde kant op zitten, heb ik tegelijk gedaan. Dus twee de ene kant op, twee de andere kant op. Dit maakt het wat makkelijker met het loshalen.
Vervolgens doe je twee kleuren of tinten op een sponsje, ik heb ervoor gekozen om het bij roze te laten. Het verschil moest wel goed duidelijk zijn, dus ik heb een vrij paarsige lak gekozen als lichte kleur, en een hele donkere met een glimmertje als donkere kleur. Zorg er trouwens voor dat het gedeelte van het sponsje wat je lakt, korter is dan je kortste nagel. Hierdoor heb je wat ruimte om iets omhoog en omlaag te deppen, waardoor je kleurenovergang beter is.
Het volgende wat je doet, is het sponsje op je nagel deppen. Wees niet bang om je huid vies te maken, dit gebeurt toch wel met ombre-nagels. Ik heb ervoor gekozen om bij mijn ringvinger en wijsvinger het sponsje andersom vast te houden, waardoor die kleurovergang andersom liep. Dit vond ik een mooi contrast met de andere nagels.
Vervolgens haal je zo snel mogelijk de tape eraf, anders beschadig je de nailart. Als je namelijk je nagellak laat drogen, dan wordt het één geheel en scheur je een deel van je nagellak mee. Hierna is het alweer tijd om de randjes schoon te maken. Ik heb eerst een wattenstaafje met aceton gebruikt voor de grote stukken, vervolgens een klein kwastje met aceton voor de delen dicht bij mijn nagels.
Als laatste nog een topcoat, en je nagels zijn ready om te showen!

Ik hoop dat jullie hem leuk vinden, ik ben er in ieder geval super blij mee! Ik ben van plan om nog meer uit te gaan proberen met ombre, lijkt jullie dat wat?

Tot de volgende!

xxx Britt

Geen opmerkingen :

Een reactie posten